Aanbod

Je mindset bepaalt je succes in de verkoop
Waarom deze opleiding?

Wat maakt het verschil tussen een gemiddelde verkoper en een topverkoper? De Amerikaanse psychologe Carol Dweck kwam tot de conclusie dat er een sterk verband is tussen de mindset die mensen hebben en de prestaties die ze neerzetten. Dat geldt zeker voor verkopers: zij met een ‘groeimindset’ kijken op een andere manier naar zichzelf, hun klanten en hun organisatie dan zij met een ‘statische mindset’. Om als verkoper in de toekomst relevant te blijven, is een groeimindset essentieel. Door jezelf te blijven ontwikkelen en klanten en prospecten anders te benaderen, zal je succes oogsten.

Bestemd voor

  • Zowel beginnende als ervaren verkopers

  • Sales managers

  • Interne verkoopsmedewerkers

Kortom, voor iedereen in een commerciële rol die wil werken aan zijn of haar mindset.

Wat kan je na de opleiding?

  • Je eigen mindset en de impact op je gedrag herkennen, zodat je veerkrachtig kan omgaan met moeilijke periodes

  • Tools inzetten om je groeimindset te ontwikkelen of aan te scherpen

  • Je professionele passie ontdekken

  • Een plan maken om te excelleren in je vak, zodat je de juiste durf en attitude aanneemt om de klant te helpen in zijn beslissingsproces

  • In kaart brengen welke vaardigheden je nodig hebt om het volgende niveau te bereiken

  • De positieve effecten van de groeimindset ook buiten je werk toepassen

Programma

  1. Mindset bepaalt je resultaat, ook in verkoop
    • Welke mindset heb jij?

    • 5 Pijlers van de groeimindset

    • Herken remmende gedachten die je verkoop saboteren

  2. Top 5 mindsets van topverkopers
    • Nieuwsgierigheid

    • Zelfvertrouwen

    • Wendbaarheid

    • Proactiviteit

    • Gedrevenheid

  3. De waarheid over competentie en prestatie
    • Hoe belangrijk is talent?

    • 3 Motoren om te excelleren

  4. Groeimindset buiten kantoor
    • Mindset in sport

    • Mindset in relaties

  5. Van mindset veranderen
    • Neuroplasticiteit van onze hersenen

Duur

1 dag

Data

Op aanvraag

Succesvol prospecteren voor een gevulde pipeline
Waarom deze opleiding?

Een goed gevulde pipeline is de droom van elke verkoper en het geheim van succesvolle resultaten. Hoewel er geen toverformule bestaat voor een succesvolle prospectie, kan je met de juiste mindset en goede prospectievaardigheden al een heel eind komen. Heb je ook koudwatervrees voor cold calling? Dan ben je niet alleen: de meeste verkopers zijn creatief in het vinden van excuses om niet te prospecteren.  Een regelmatige, gestructureerde en efficiënte prospectie is de olie om de motor van het werven van nieuwe klanten draaiende te houden. Zelfs de beste verkopers verliezen elk jaar 20% van hun klantenbestand. In tijden van crisis loopt dat percentage zeker op. Hoog tijd dus om aan de slag te gaan en nieuwe potentiële klanten van jou te laten horen.

Bestemd voor
  • Business development managers

  • Accountmanagers die hun klantenportfolio willen uitbreiden

  • Commerciële binnendienstmedewerkers

Wat kan je na de opleiding?
  • De juiste mindset aannemen om positief prospecten te benaderen

  • Je hebt inzicht in de kwantitatieve aspecten van je prospectie-activiteit

  • Je zet social selling in als power tool

  • Je kan in 5 stappen een succesvol prospectiegesprek afronden

  • Je krijgt munitie om met bezwaren om te gaan

  • Je hebt een model om zelf de ultieme prospectiemail te schrijven

Programma
  1. Vijf mindsets van succesvolle prospecteurs
    • Groeimindset en remmende gedachten

    • Creëer een goede prospectiemethode

    • Ken je ratio’s

  2. Doelstelling van prospectie
    • Maak de prospect warm voor een afspraak

    • Kwalificeer en verzamel informatie

    • Bouw een relatie op

  3. Social Selling als tool om succesvol te prospecteren
    • Een sterk LinkedIn-profiel

    • Zoek de juiste contactpersonen

    • Wek de aandacht van je prospect met de juiste trigger

  4. Hoe pak je een excellent prospectiegesprek aan?
    • Wat zeg je en hoe zeg je het?

    • Zo ga je om met gatekeepers

    • Het 5-stappen prospectieframewerk

  5. Hoe omgaan met excuses en bezwaren?
    • Kanaliseer eerst je eigen emoties

    • Om dan rond het obstakel heen te fietsen

    • En als de prospect echt niet wil?

  6. De ultieme prospectiemail
    • Het 5-stappen prospectie framewerk

Duur

1 dag

Data

Op aanvraag

Masterclass sales | Creëer waarde in elke interactie met de klant
Waarom deze opleiding?

Je werkt hard, maar de resultaten laten soms op zich wachten? Misschien ziet je klant het verschil niet tussen jou en je concurrent. Of hij ziet het wel, maar wil hij er niet voor betalen.

Prospectie? Je weet dat dat nodig is om je pipeline te vullen, maar nog liever heb je dat de klanten jou vinden. Je weet dat je je offertes best goed opvolgt, maar je wil niet als een stalker overkomen. Of je voelt al langer dat harde verkooptechnieken niet werken, maar wat werkt dan wel? En wanneer beslist die klant nu eindelijk?

Als verkoper krijg je tal van uitdagingen op je pad. Klanten zijn veeleisend, hebben weinig tijd en zijn beter dan ooit geïnformeerd. Maar op welke manier creëer je als verkoper vandaag waarde in een digitale wereld?  Je moet rekening houden met diverse parameters, die je voortdurend analyseert en bijstuurt. Dit vergt een specifieke mindset en complexe vaardigheden.

In deze training ontdek je de geheimen van topverkopers. Je krijgt tools om de klant te inspireren en met hem te connecteren, zodat je hem kan sturen om voor jou te kiezen. De opleiding is interactief en biedt je de beste practices uit het verkoopvak. Er is ruimte voor feedback over je eigen verkoopstijl en je wordt continu uitgedaagd om alle inzichten te vertalen naar jouw markt en klantenportefeuille.  

Bestemd voor
  • Sales professionals actief in B2B, die hun impact op prospecten, klanten en het salesproces willen vergroten

  • Technisch gerichte verkopers die hun commerciële slagkracht willen vergroten

Wat kan je na de opleiding?
  • Je hebt meer inzicht in prospecten en klanten zodat je hen beter doorheen hun beslissingsproces kan leiden

  • Je slaagt erin hun vertrouwen te krijgen dankzij je aanpak en expertise

  • Met de vragen die je stelt maak je een verschil, waardoor je meer relevante informatie vergaart en nieuwe inzichten brengt

  • Je zet je productkennis om in waarde voor de klant

  • Je overtuigt klanten dat jij de meest geschikte partij bent om mee in zee te gaan

  • Je begrijpt dat ‘afsluiten’ gebeurt in elke fase van het verkoopproces en detecteert snel eventuele obstakels, zodat je deze vroegtijdig kan aanpakken

Programma
  1. Wat klanten vandaag van verkopers verwachten

  2. Herken het profiel van je prospect of klant
    • Wat leer je uit het gedrag, de woordenschat en lichaamstaal van je prospect of klant?

    • Hoe beslist elk klantenprofiel?

    • Hoe speel jij in op wat de prospect nodig heeft?

  3. Vertrouwen is de basis van elke verkoop
    • Scoor met een sterke eerste indruk

    • Krijg de aandacht met je sales pitch

    • Je online eerste indruk

  4. Challenge je klant met de juiste vragen
    • Kwalificeer en sluit sneller af

    • Ontdek de (verborgen) behoeften van prospecten en klanten

    • De juiste vragen stellen is een kunst

  5. Vergroot je impact bij je prospect of klant
    • Creëer waarde in elke interactie

    • Vertel een verhaal en blijf plakken

    • Ontdek het geheim van meer invloed hebben

  6. Durf afsluiten
    • Buig bezwaren om naar kansen

    • Onderhandel met aankopers

    • Pak de deal

Duur

3 dagen

Data

Op aanvraag

Commerciële attitude & vaardigheden voor internal sales & customer service medewerkers
Waarom deze opleiding?

Wil je aan de verwachtingen van je klant voldoen of deze zelfs overtreffen? Heb je veel klantcontact en vind je het belangrijk een goede indruk achter te laten? Wil je weten wat klantgericht werken precies is? In deze training staan de wensen van de klant centraal. Je leert het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en werkt aan een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie. Je leert de verwachtingen van de klant overtreffen en je krijgt handvatten voor het omgaan met lastige klanten.

Bestemd voor
  • Binnendienstmedewerkers (contactcenter, klantenservice, front office, helpdesk, …)

  • (Junior) Vertegenwoordigers

  • Commerciële binnendienst

  • Receptie

  • (Administratieve) Medewerkers die klanten te woord staan

Kortom, voor iedereen die telefonische contacten heeft met klanten en prospects.

Wat kan je na de opleiding?
  • Klantvriendelijk communiceren met een positieve, empathische en proactieve attitude

  • Zelfvertrouwen uitstralen naar klanten, zodat je sterker in je schoenen staat

  • Inkomende en uitgaande telefoonoproepen en mailboodschappen professioneel en klantvriendelijk behandelen

  • De klant een goed gevoel geven, zelfs als je niet direct hebt kunnen helpen

  • Inschatten wat je persoonlijke stijl is op vlak van klantgerichtheid

Programma
  1. Wie is de klant?
    • Inzicht in en herkennen van klantenprofielen

    • Wat verwachten klanten?

    • Hoe afstemmen op de verschillende klantenprofielen?

  2. Wat is klantgericht en klantvriendelijk gedrag?
    • Hoe benader ik de klant positief?

    • Wat betekent een empathische houding?

    • Belang van proactiviteit?

    • Hoe stel ik me proactief op?

  3. Effectieve communicatie aan de telefoon en per mail
    • Hoe communiceer ik doeltreffend bij inkomende boodschappen?

    • Hoe reageer ik professioneel en klantvriendelijk bij uitgaande boodschappen?

  4. Assertiviteit aan de telefoon
    • Assertiviteit, wat is het wel en wat is het niet?

    • Feedback geven en ontvangen

    • Klantvriendelijk ‘neen’ zeggen

  5. De klant een goed gevoel geven
    • Hoe creëer ik waarde voor de klant?

    • Hoe draag ik bij aan een positieve uitstraling van mijn organisatie?

Duur

1 dag

Data

Op aanvraag

Keynote De Hybride Verkoper

Wil je graag een inspiratiesessie voor je team, je klanten of in het kader van een event? Kathleen heeft een energieke, down-to-earth en praktijkgerichte stijl, die jouw publiek niet enkel inspireert en enthousiasmeert, maar ook raakt. In functie van de doelgroep, de context en de beschikbare tijd, wordt een keynote aangepast aan jouw wensen.

Waarom deze keynote?

In de keynote ‘De Hybride verkoper’, gebaseerd op het gelijknamige boek, zoomt Kathleen in op hoe de globale pandemie de vertrouwde salesbenadering van veel verkopers van de ene dag op de andere overhoop gehaald heeft. Verkopen op afstand was de enige reddingsboei, maar deze virtuele manier van verkopen eiste een upgrade van mindset en vaardigheden.

De nieuwste categorie topverkopers is de hybride versie. Hij/zij benadert prospecten en klanten via diverse kanalen: videocalls, telefoon, sociale media, videoboodschappen en Whatsapp zijn een evenwaardige aanvulling op face-to-face gesprekken. Bovendien is de hybride verkoper een veranderingsarchitect: hij/zij daagt prospecten en klanten uit om bestaand gedrag en bestaande tools en processen in vraag te stellen, en om vanuit andere perspectieven te bekijken. Dit alles vanuit het creëren van verbinding, letterlijk en figuurlijk.

“De keynote “De hybride verkoper” is gewoonweg top! Kathleen deed een roadshow van 10 keynotes voor onze UNIZO-leden. Vanuit Zeebrugge tot Maasmechelen zakten de ondernemers af. Zij waren telkens laaiend enthousiast en vooral geprikkeld om aan hybride skills te werken. Dankjewel Kathleen!”
Mattijs Baekelant – UNIZO

Neem contact op

In deze keynote krijg je een complete handleiding om jezelf als sales professional te upgraden naar of aan te scherpen in je rol als hybride verkoper. Wil je meer weten over een keynote in jouw bedrijf? Vul onderstaand contactformulier in en je hoort snel van ons.

Traject op maat om jou naar de volgende stap te brengen

Elke verkoper of ondernemer heeft een eigen DNA, eigen doelstellingen, een eigen ritme, een andere sleutel tot succes. Wil je een persoonlijke aanpak op maat van wat jij nodig hebt om jou of je bedrijf naar de volgende stap te brengen? Of wil je graag sparren, feedback krijgen, uitgedaagd worden of een klankbord hebben voor alle sales-gerelateerde vraagstukken?

Dan is een traject op maat voor jou de geknipte oplossing. We nemen eerst samen een deep dive in wat jou afremt of saboteert, leggen blinde vlekken bloot en nemen nadien samen de stappen die maken dat jij gaat excelleren.

Ben jij een verkoper of ondernemer die wil groeien naar een high performing mindset en vaardigheden, neem dan contact op via het contactformulier voor een gratis intake gesprek van 30 minuten.

Sales Acceleration Program (individueel)

Waarom dit programma?

Je bent een sales professional die wil groeien naar sterkere prestaties. Je voelt dat bepaalde zaken niet vlot lopen en wil hier mee aan de slag gaan. Vanuit jouw eigen authenticiteit werken we in 3 stappen aan je mindset en vaardigheden, om een high performing sales professional te worden.

Aanpak

Stap 1: Waar liggen jouw talenten en ontwikkelpunten als sales professional?

Het vertrekpunt is een assessment tool, die gebaseerd is op wetenschappelijk onderbouwde persoonlijkheidsvragenlijsten voor salesprofielen. Op basis van een online vragenlijst van ongeveer 60 minuten wordt jouw salesprofiel in kaart gebracht: mindset, persoonlijkheid, talenten, vaardigheden en ontwikkelpunten worden helder weergegeven. Zo krijg je een betrouwbare basis om je talent verder te ontwikkelen.

Resultaat:

  • Je krijgt een rapport met inzicht in jouw sterke punten en ontwikkelpunten

  • Jouw ‘blinde vlekken’ worden verhelderd, zodat je hier verder mee aan de slag kan

  • Je krijgt inzicht in je eigen functioneren en handvatten om te groeien

Stap 2: Ontdek alles van verkopen in de online leerreis

Ter voorbereiding van de individuele coachingsessies, verwerk je de modules van het online programma  ‘Boost je sales skills en blink uit in verkoop’. Het programma van deze training vind je terug op https://webshop.heydays.be/shop/product/boost-je-sales-skills-en-blink-uit-in-verkoop-35?category=4. Je doet dit op je eigen tempo en wanneer het jou past. 

Stap 3: 4 individuele coachingsessies

Gedurende 4 sessies van 2 uur gaan we aan de slag met jouw leerdoelstellingen en de thema’s die relevant zijn om jouw salesverhaal te versterken. We werken aan jouw aanpak als sales professional om meer impact te krijgen op de klant en op het verkoopproces.  Er is ruimte voor reflectie, analyse, advies en bijsturing.

Budget

2.895 euro excl. BTW en excl. verplaatsingskost

Masterclass sales | De hybride verkoper

Waarom deze opleiding?

In deze masterclass leer je in de eerste plaats welke mindset en skills je vandaag als hybride verkoper in huis moet hebben om het vertrouwen van prospecten en klanten te winnen, zowel ‘face to face’ als online, via social media of andere communicatiekanalen. Bovendien ontdek je hoe je, dankzij technologie, altijd aanwezig bent bij je klant.

In de tweede plaats ontdek je hoe je je toolbox als verkoper kan upgraden, zodat je nog beter wordt in je vak. ‘From good to excellent’ laten we zeggen, zodat jij blijvend sterke resultaten neerzet én zelf meer fun hebt in je job.

Tot slot ontdek je de geheimen van hoe je succesvol kan zijn in de verkoop op een manier die niet aanvoelt als verkopen, zodat je gewoon jezelf kan zijn.

Deze opleiding is interactief en biedt je tal van ‘best practices’. Er is ruimte voor feedback en je wordt uitgedaagd om alle inzichten te vertalen naar jouw dagelijkse prakrijk.

Bestemd voor

  • Sales professionals die actief zijn in B2B en zichzelf willen upgraden om in de omgeving van post-Covid sales succesvol te worden en blijven

  • Technisch gerichte verkopers die hun commerciële slagkracht willen vergroten

  • Commerciële medewerkers die hun impact bij prospecten en klanten willen vergroten in alle fases van het verkoopproces en doorheen de verschillende communicatiekanalen

Programma

  • Module 1: Mindset van de hybride verkoper
    • Wat maakt jou een succesvolle hybride verkoper?

    • Hoe ontwikkel je een ‘high performing mindset’?

    • Ben jij een sales pro van waarde?

  • Module 2 & 3: Vaardigheden van de hybride verkoper
    • Kwalificeren: win… of verlies snel

    • Vertrouwen winnen door samenwerken met de klant

    • Verkopen is teamsport

    • Omarm technologie: ’think human, act digital’

    • Elke verkoper kan afsluiten

  • Module 4 & 5: De non-selling modus
    • De perfecte sales pitch

    • Futureproof prospecteren: telefoon – mail – social media

    • Je impact vergroten met storytelling

    • Invloed uitoefenen in je communicatie, ook online

    • Ga niet meteen voor de oplossing, creëer eerst waarde

    • Weerstand en bezwaren ombuigen naar kansen

  • Module 6: Wellbeing van de hybride verkoper
    • Time management voor verkopers

    • Ontwikkel een CEO-mindset

    • Een gezonde work-life balans voor verkopers

Duur

6 x 1/2 dag

Data

Op aanvraag

Hoe kunnen we je helpen?