Reacties op mijn boek ‘Black box van de topverkoper’
“Kathleen Cools bracht haar boek “De Hybride Verkoper” tot leven tijdens een inspirerende masterclass voor onze salesteams. Haar diepgaande inzichten en praktische benadering hebben onze verkopers bewuster gemaakt en tools gegeven voor een sterke aanpak tijdens gesprekken met klanten en prospecten. Bij Rombouts zijn we alvast klaar om met hybride verkoopstrategieën successen te oogsten.”
“Ik heb net het boek Black Box van de topverkoper gelezen, geschreven door Kathleen Cools. Ik heb zelf 25 jaar ervaring in verkoop op een internationaal niveau en ik was een beetje aarzelend begonnen aan het boek. Maar gaandeweg merkte ik dat de grondigheid en de volledigheid waarmee Kathleen alle aspecten van het verkoopsproces beschreef vanuit haar ervaring, en vooral ook wist te onderbouwen met relevante en persoonlijke praktijkvoorbeelden een absolute toegevoegde waarde waren. Ik kan dit boek aanraden, zowel aan beginnende als aan ervaren verkopers of managers.”
“Gebeten door verkoop in de meest brede betekenis van het woord? Of loop je er liefst in een grote bocht omheen? In beide gevallen is het nieuwe boek van Kathleen een ‘must read’. Op een bevattelijke en inzichtelijke wijze beschrijft ze de ‘ins&out’ van hoe (social) selling anno 2019 in elkaar zit. Wars van hoogdravende theorieën, maar met ‘pak ‘m vast’ tips & tricks, doorspekt met uit het leven gegrepen voorbeelden, neemt Kathleen ons mee op een heerlijke ‘sales journey’ …”
“In het najaar kocht ik het boek van Kathleen Cools ‘Black box van de topverkoper’. Ik vond het een zeer waardevol boek en een belangrijke eye-opener.
In tegenstelling tot vele anderen, zag ik mezelf nooit als een salesmadam. Het boek overtuigde mij van het tegendeel en deed me “ja” zeggen op de uitdaging van de CEO van UQ om hem te ondersteunen in sales.”
“Het is het enige sales-boek dat ik in één keer heb uitgelezen. Want het is geen boek dat over verkopers gaat, maar over ménsen die verkopen.
Over mensen die verkopen leuk vinden, die daarin wel of niet succesvol zijn en hoe dat komt. Het gaat over mindset, over verbinding maken, maar ook over empathie en klantkleuren. Naast alle vakinhoudelijke tips, adviezen en stappenbeschrijvingen, vind je op iedere pagina voorbeelden uit Kathleens eigen ervaringen. Inspirerende voorbeelden die naadloos aansluiten op de tekst en die laten zien hoe dat gaat: verkopen.”