Referenties

Klanten getuigen

Kathleen Cools bracht haar boek “De Hybride Verkoper” tot leven tijdens een inspirerende masterclass voor onze salesteams. Haar diepgaande inzichten en praktische benadering hebben onze verkopers bewuster gemaakt en tools gegeven voor een sterke aanpak tijdens gesprekken met klanten en prospecten. Bij Rombouts zijn we alvast klaar om met hybride verkoopstrategieën successen te oogsten.

Walter Van Opstal – Sales Director B2B bij Koffie Rombouts

“Kathleen is een geweldige coach maar een nog betere verkoper. Met haar no nonsense aanpak, slaagt ze erin om snel de ontwikkelpunten bij haar klanten te vatten, te structureren en aan te pakken. Ze is een perfect voorbeeld van ‘Practice what you preach’ en past haar visie en strategie op verkoop ook zelf toe.”

Stijn Moniquet – Marketing Manager Benelux Canon

“Ik vond de opleiding echt heel goed.  Zeer relevant voor onze dagdagelijkse werking in het kantoor.

De combinatie van het eerste deel van de mindset waarbij je ook even naar jezelf kijkt, de psychologie die erachter zit (vind ik heel boeiend) en dan de brug die je maakt naar hoe je dit meeneemt in een klantengesprek. Het past echt mooi in elkaar. “

Filip Debecker – Zaakvoerder Bank- en verzekeringskantoor Meys-Debecker

“Wat ik vooral interessant vond aan deze opleiding, is dat heel deze training gebracht is met passie en met kennis die opgedaan is in de fi Met simpele tips zijn moeilijke aspecten begrijpend toegelicht en ondersteund door praktische ervaringen. Bovendien is dit traject product overschrijdend. We zijn als zaakvoerder van AT-Com ervan overtuigd dat dit een meerwaarde is voor onze sales.”

Jef Mariën – zaakvoerder AT-Com

“De sales assessments van Attitudo zijn waardevol voor het managen van commerciële medewerkers. De uitgebreide testen geven je inzichten in de kwaliteiten en werkpunten van je commerciële medewerkers alsook de hefbomen om deze concreet in te zetten in sturing, coaching en opleiding. Kathleen staat borg voor een efficiënte en persoonlijke aanpak, met voorafgaand aan de testen een uitgebreid intake gesprek met de medewerker of kandidaat en daarna een heldere toelichting met concrete adviezen.”

Jan Boudrez – Sales & Account Director Starring Jan

“Kathleen is niet alleen een goede trainer, ze kan ook putten uit haar eigen ervaring als manager van een sales team. Daardoor was de training praktisch bruikbaar, mede dank zij de oefeningen en de vertaling van de aangebrachte concepten naar onze concrete bedrijfscontext. De workshop gaf een boost aan ons team.”

Lut Douchy – marketing Proceedix

“Tijdens de workshop ‘Succesvol Prospecteren’ heeft Kathleen heldere, praktische en doelgerichte tips gegeven die mijn drempel om te prospecteren aanzienlijk hebben verlaagd. Met haar scherpe, oplettende en bijna psychologische aanpak, heeft zij mijn zelfopgelegde barrières weten te doorbreken. Niet alleen op theoretische wijze, maar ook met praktische voorbeelden en handvatten om in te zien dat prospecteren bij zelfverzekerdheid, structuur en doorzettingsvermogen begint. Zij heeft met haar energie en positieve instelling ons salesteam gestimuleerd en ons (alweer) enthousiast gemaakt voor ons vak in de verkoop.”

Sara Deckers-Milsom – Quality Specialist Compressed Air Beko Technologies

“De keynote “De hybride verkoper” is gewoonweg top! Kathleen deed een roadshow van 10 keynotes voor onze UNIZO-leden. Vanuit Zeebrugge tot Maasmechelen zakten de ondernemers af. Zij waren telkens laaiend enthousiast en vooral geprikkeld om aan hybride skills te werken. Dankjewel Kathleen!”

Mattijs Baekelant – UNIZO

“We volgden de tweedaagse training “presenteren met impact” bij Kathleen en Armand. Tijdens dag 1 kregen we tips en tools om mee aan de slag te gaan. Op dag 2 zetten we alles in de praktijk. Dankzij de hands-on aanpak en krachtige feedback in deze training brengen we onze sales presentaties een pak zelfzekerder. We kregen van beide ervaren trainers een hoop tips om onze presentatieskills naar een volgend niveau te brengen. Heel ons team was enthousiast. Een absolute aanrader voor mensen die willen groeien en het beste van zichzelf willen geven om een blijvende indruk te maken!”

Maaike Vandenbroeck – Sales Manager BuroProject

Reacties op mijn boek ‘Black box van de topverkoper’

“Ik heb net het boek Black Box van de topverkoper gelezen, geschreven door Kathleen Cools. Ik heb zelf 25 jaar ervaring in verkoop op een internationaal niveau en ik was een beetje aarzelend begonnen aan het boek. Maar gaandeweg merkte ik dat de grondigheid en de volledigheid waarmee Kathleen alle aspecten van het verkoopsproces beschreef vanuit haar ervaring, en vooral ook wist te onderbouwen met relevante en persoonlijke praktijkvoorbeelden een absolute toegevoegde waarde waren. Ik kan dit boek aanraden, zowel aan beginnende als aan ervaren verkopers of managers.”

Philip Muls – Global Vice President bij Siemens Digital Industries Software

“Gebeten door verkoop in de meest brede betekenis van het woord? Of loop je er liefst in een grote bocht omheen? In beide gevallen is het nieuwe boek van Kathleen een ‘must read’. Op een bevattelijke en inzichtelijke wijze beschrijft ze de ‘ins&out’ van hoe (social) selling anno 2019 in elkaar zit. Wars van hoogdravende theorieën, maar met ‘pak ‘m vast’ tips & tricks, doorspekt met uit het leven gegrepen voorbeelden, neemt Kathleen ons mee op een heerlijke ‘sales journey’ …”

Sven Reynders – senior people and business manager

“In het najaar kocht ik het boek van Kathleen Cools ‘Black box van de topverkoper’. Ik vond het een zeer waardevol boek en een belangrijke eye-opener.
In tegenstelling tot vele anderen, zag ik mezelf nooit als een salesmadam. Het boek overtuigde mij van het tegendeel en deed me “ja” zeggen op de uitdaging van de CEO van UQ om hem te ondersteunen in sales.”

Ria Van Gucht – UQ Works

“Het is het enige sales-boek dat ik in één keer heb uitgelezen. Want het is geen boek dat over verkopers gaat, maar over ménsen die verkopen.

Over mensen die verkopen leuk vinden, die daarin wel of niet succesvol zijn en hoe dat komt. Het gaat over mindset, over verbinding maken, maar ook over empathie en klantkleuren. Naast alle vakinhoudelijke tips, adviezen en stappenbeschrijvingen, vind je op iedere pagina voorbeelden uit Kathleens eigen ervaringen. Inspirerende voorbeelden die naadloos aansluiten op de tekst en die laten zien hoe dat gaat: verkopen.”

Pieter AJ Reintjes – content/businesscoach

Enkele bedrijven die we al mochten coachen

  • Logo Alken Maes

    Hoe kunnen we je helpen?